THE CASANOVAS + SMOKEMASTER >>WDR Crossroads-Festival – TV-Aufzeichnung<< 2-G+ Regel! Geboosterte benötigen keinen Test!

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THE CASANOVAS Released back in August, Reptilian Overlord was the Casanovas’ first album in five years and arguably the best-reviewed album of their 20 year career. Produced by iconic Oz Rock engineer/producer Mark Optiz (AC/DC, Angels, Chisel, Divinyls etc), and featuring singles including “Hollywood Riot” (which was appropriately picked up by legendary LA DJ Rodney […]

THE CASANOVAS

Released back in August, Reptilian Overlord was the Casanovas’ first album in five years and arguably the best-reviewed album of their 20 year career. Produced by iconic Oz Rock engineer/producer Mark Optiz (AC/DC, Angels, Chisel, Divinyls etc), and featuring singles including “Hollywood Riot” (which was appropriately picked up by legendary LA DJ Rodney Bingenheimer) and “Lost and Lonely Dreams”, the album was described by Melbourne’s own preeminent rock booster James Young (owner of the world famous Cherry Bar) as, “It’s like they’ve captured all my favourite rock acts – Cheap Trick, Stones, Kiss, ZZ Top & AC/DC, and crammed them all into their own jar of Vegemite.“ Indeed it captured the band’s soulful rock’n’roll groove like never before and drew attention from around the world:

“With ‚Reptilian Overload‘, The Casanovas sign off on their best album, a concentrate of hard rock with a sublime heavy touch! The Australian tradition continues!” 5/5 – United Rock Nations, France

“You can compare The Casanovas with bands like AC/DC, Rose Tatto, Airbourne, a little bit of Kiss or the Stones. Asskicking Hard Rock with a light Glam / Sleaze note – sometimes hot and sometimes bluesy.” 8/10 –
Rock Garage, Germany

“’Reptilian Overlord’ is a straight-up feel good record. The Casanovas are at their best when they’re just joyously rocking out, and ‘Reptilian Overlord’ is filled to the brim: “Cold Day in Hell”, “Stand Back” and the supremely rocking “Red Hot” are simply parties looking for a place to happen, and that place should be the cars and living rooms of anyone who needs to something kick-ass right now.” 8/10 – Loud

“Summing up: wonderful songs, wonderful songwriters, wonderful band. Hopefully when the world gets back to its normal self we can go watch them rock the fuck out. The Casanovas will be a priority for me and I want to hear these songs live.” – 5/5, I-94 Bar

The Casanovas formed in 1999 and got caught up in the early 21st-century rock mania, sharing a bill with a barely-known White Stripes early on before touring Europe with the Datsuns. Then came SXSW, Triple J rotation, The Big Day Out, and shows/tours with Motörhead, Mötley Crüe, The Darkness, The Living End, The Black Crowes, Redd Kross and Airbourne and others. They always had deeper roots though; they were as much the Powder Monkeys as AC/DC, and very much a merging of two great local traditions – hard rocking punk and larrikin Oz rock – which meant they naturally stuck to their guns even once the dream faded. These days it’s like the early days at the Tote all over, and with new drummer Brett Wolfenden on board (Wolfie is a longtime sideman of You Am I’s Davey Lane in The Pictures, Thee Marshmallow Overcoat and with Jim Keays and Todd Rundgren), joining frontman/guitarist Tommy Boyce and longtime bass player Damo Campbell, they are finding an even greater joy in playing.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=9q_k3f_fmh8

Smokemaster ist eine Psychedelic Rockband aus Köln. Ihre Bandbreite reicht von sphärischen, getragenen Parts à la Pink Floyd bis hin zu ausartenden Jam Parts wie man sie von Liveauftritten von The Doors, oder heutzutage Colour Haze kennt.

In ihrem ersten selbstbetitelten Album Smokemaster starten sie zunächst mit leisen Tönen. Der erste Titel Solar Flares beginnt ruhig und unaufgeregt, und bereitet den Hörer ganz behutsam auf die folgende musikalische Reise vor. Noch Halb im Träumen holen uns die fünf Jungs aus Köln allerdings abrupt auf den Boden der Tatsachen zurück. Mit Trippin‘ Blues präsentieren sie ein Rock n‘ Rolliges Riffgewitter, in dem Sänger Björnson Bear alles aus seiner warmen Baritonstimmer herausholt.
Auf gleichem Level startet mit Ear of the Universe der dritte und längste Song des Albums. Beginnend als Midtempo-Krautrock-Nummer, wandelt sich das gut 10:24min lange Stück elegant über einen athmosphärischen Jam-Part zu einem epischen Post-Rock Ende. Für Besitzer einer Platte ist jetzt kurz durchatmen angesagt, bevor es auf der B-Seite mit Sunrise in the Canyon in Tarantinos wilden Westen geht. Mit Track Nr. 5 Astronaut of Love präsentieren uns die Kölner eine richtige Stoner-Klatsche, die sich am Ende öffnet und Platz für ein ausschweifendes Orgelsolo schafft.
Ihr letzter Song Astral Traveller steht dann noch mal ganz im Zeichen des Psychedelic Rock der 60er und 70er Jahre und Gitarrist Jay lässt den Hörer beinahe abheben, wenn er im letzten Teil zu seinem Gitarrensolo ansetzt.

Wahnsinnig froh war man über die Zusammenarbeit mit dem Soundgenie Eroc, der seinerzeit als Schlagzeuger von Grobschnitt schon mit Größen wie Conny Plank im Studio stand. Er gab der Platte mit unglaublich viel Hingabe und Engagement die Brilianz und Durchschlagskraft, die sie brauchte.

Für die Gestaltung des Musikvideos der ersten Singleauskopplung „Astral Traveller“ konnte der New Yorker Bild- und Videokünstler Larry Carlson gewonnen werden. Das Video ist auf Youtube und Facebook verfügbar, sowie auf der Hompage der Band.

Genre: Psychedelic Rock / Krautrock Band:

Jerome „Jay“ Holz Gitarre

Tobias Schmidt Björnson Bear Bass Gitarre / Gesang

Lukas Bönschen Schlagzeug Tobias Tack Orgel / Synth

Weitere musikalische Vorbilder: King Gizzard And The Lizzard Wizard, My Sleeping Karma, Tame Impala, Jimi Hendrix, Jefferson Airplane, Wand, 1000Mods, Jacco Gardner, Brian Jonestown Massacre, Tess Parks, Kyuss, Sir Robin And The Longbowmen.

www.smokemaster.rocks | smokemaster@gmx.de

Veranstalter: In-Takt